Betala med presentkort
Uppdaterad
Du kan använda ett presentkort för att betala köp i vår e-handel i 1 år från inköpsdatum. Våra presentkort finns i valörerna 100, 200, 300, 400 och 500 kr.
Presentkortsbetalning registrerar du i varukorgen när du är nöjd med varorna i din varukorg.
Gör så här för att betala med ditt presentkort:
- Klicka på ”Använd presentkort”:
- Skriv sedan in den 16-siffriga presentkortskoden i rutan som kommer upp, och klicka på ”Spara”:
- Du kan använda flera presentkort vid samma köp. Registrera ett presentkort i taget. Klicka på ”Spara” när du har registrerat den första koden. Gå sedantillbaka till ”Använd presentkort”, skriv in din kod på nästa presentkort och tryck sedan på ”Spara” osv.
- Presentkortsbetalning går att kombinera med andra betalmetoder.
- Om ditt köp är lägre än summan på presentkortet ligger resterande belopp kvar på presentkortet så länge det är giltigt.
- Om ditt köp är högre än summan på presentkortet, kommer hela beloppet på presentkortet att dras. Du kan inte välja att dra endast en del av summan.
- Du är välkommen att kontakta Bokus kundservice om du har några frågor, via kontaktformulär nedan.
Annullering/avbokning av beställning som är betald med presentkort
Handlat via användarkonto:
- Du får ett tillgodohavande på ditt användarkonto om en slutförd och godkänd beställning som är betalad med presentkort, av någon anledning blir annullerad.
- För att se dina tillgodon om du har ett användarkonto:
Gå in på ”Mina sidor” och klicka på rubriken ”Tillgodon”.
Handlat via snabbkassan:
- Kontakta kundservice via vårt kontaktformulär nedan, om du har gjort ditt köp med presentkort i snabbkassan.
- Fyll i så många uppgifter som möjligt för snabbare hantering.
- Beskriv ditt ärende och ange ordernummer, 10 siffror.
- Kundservice överför ditt tillgodohavande till ett användarkonto som du kommer att få instruktioner om att skapa.
Tomt eller oladdat presentkort?
- Kontakta vår kundservice via kontaktformulär nedan om ditt presentkort är tomt eller oladdat.
- Fyll i så många uppgifter som möjligt för snabbare hantering.
- Beskriv ditt ärende så tydligt som möjligt.
- Kundservice hjälper dig med att undersöka vad det kan bero på.